SIKÇA SORULAN SORULAR / ÜYELER İÇİN
Acil Durumlar
Mesai dışındaki tüm acil bildirimlerinizi A güvenlik kapısına ilettiğinizde ilgili personele iş çağrısı yapılır ve görevlilerimiz konu hakkında site müdürünü bilgilendirir.
Sitemiz ana giriş kapısından itibaren; elektrik, su, kanalizasyon, telefon-internet altyapısının ve peyzaj hizmetlerinin devamlılığını sağlayacak bir plan dahilinde personel çalıştırmaktadır. Bu personelimiz ev içi veya dışında oluşan tüm arızalara müdahale etmekle görevlidirler. Personelimiz asli görevlerine ek olarak iş planına uygun saatlerde yarım saati aşmayacak işlerde ofisin onayı ile üyelerimize destek vermektedirler.
Arıza dışındaki iş istekleri için üyelerimiz mesai saatleri dışında diledikleri personel ile çalışabilirler.
Ruhsata ve plana aykırı yapıları yönetim neden engellenmiyor, şikayet etmiyor?
Sitemizde yapılan tüm inşaat/tadilat işleri yakinen takip edilmekte, taşeronlar kayıt altına alınarak denetlenmektedir.
Her tadilat işinin başlangıcında ev sahibine İtokent İnşaat Kuralları bilgilendirmesi elden tebliğ edilmektedir.
Bununla birlikte, tadilat sırasında imar planına uymayan sapmaların takibi resmi makamlarca değerlendirilerek gerekli müdahaleler yapılmaktadır.
Üyelerimizin bilgileri için “İtokent İnşaat Yönergesi”nin bir örneği ekte sunulmuştur.
Genel
İşletme Kooperatifi yönetimi veya Site Yönetimi Genel Kurullardan aldığı yetki çerçevesinde faaliyetlerini yürütmektedir. Tüm faaliyetler, aidat tahsili ve harcamalar Netsis muhasebe programı ile kayıt altına alınmaktadır. Herhangi bir kaydın silinmesi, üzerinde oynanmasına izin vermeyen güvenilir bir program olduğu için tercih edilmektedir. Ayrıca resmi yazışma ve evraklar yönetim ofisinde dosyalanarak ve dijital olarak saklanmaktadırlar.
Her yıl yapılan genel kurul toplantısı öncesinde ve toplantı sırasında kanun ve yönetmeliklerin paylaşılmasını zorunlu kıldığı evraklar üyelerin incelemesi için açılır ve ibra edilir. Bunun dışında rastgele bir zamanda Yönetim Ofisine talebini dilekçe ile ileten üyemize yapılan ilk yönetim kurulu toplantısından sonra cevap verilmektedir. Bunun dışında Yönetimin rastgele evrak talebine cevap verme kanuni sorumluluğu yoktur.
Zaman kaybını azaltmak için bu yıl web sitemizde kanun ve yönetmeliklerin paylaşılmasını zorunlu kıldığı evraklar üyelerin incelemesi için paylaşıma açılmıştır.
Site yönetimimizce son iki yıldır İzmir Gaz şirketi ile görüşmeler yapılmaktadır.
Şirketin Urla bölgesindeki kazı ve gaz dağıtım planına uygun olarak sıramız beklenmektedir.
Doğalgaz ekipleri halihazırda sanayi arkasında 544 evler bölgesinde çalışmaktadırlar.
Sitemizdeki tüm taşınmazlar ve site arazisi İtokent İşletme Kooperatifi üzerine kayıtlıdır.
Genel Kurul kararı ve bütçe onayı ile spor salonu için inşaat yapılması mümkündür.
Kiralık ve satılık evlerle ilgili bilgilendirme yapılabilir mi?
Satılık ve kiralık evlerle ilgili bilgiler Yönetim ofisine bırakılabilir. Bu bilgiler bir liste halinde sitemizi ziyaret eden misafirlerle paylaşılmaktadır.
Ofisimiz bunun dışında herhangi bir aracılık hizmeti sunmamaktadır.
Her yıl yapılan Olağan Genel Kurul toplantılarında yönetim o yıl ile ilgili detaylı harcama bütçesini açıklar ve bu bütçeye uygun aidat miktarını onaya sunar. Onaylanan aidat aşağıdaki masraf kalemleri için harcanmaktadır.
Bütçe harcama kalemlerinin dökümü Ek.2’de sunulmaktadır.
Önceki yıllarda sayaç takılmadan ve kimin ne kadar su tükettiğine bakılmaz iken suyun tüketimindeki savurganlık nedeni ile önce her eve sayaç takılmıştır. Sonra 2016 yılında yapılan Genel Kurul toplantısında harcama bütçesi açıklanırken kuyulardan elde edilen suyun elektrik maliyeti, makine amortisman maliyetleri ve personel maliyetleri karşılığının aidat içinden ödenmesinin adil olmayacağına, bu maliyetin su enerji bedeli adı altında ayrıca ve her üyenin tüketiminin kademelendirerek toplanmasına karar verilmiştir.
Sitemiz 7/24 kesintisiz, düzenli ve kaliteli elektriğe sahip olmak için 2 trafo ve 4 adet jeneratöre sahiptir. Bunlardan vazgeçilmesi durumunda Genel Kurul kararı alınırsa site hep beraber bireysel elektrik aboneliğine geçebilir.
Konu son Genel Kurul toplantılarında gündeme gelmiş, ancak üyelerimizin önemli bir çoğunluğu bireysel elektrik sistemine başvuru konusunda olumsuz görüş bildirmişlerdir.
Sitemize dışarıdan sahipsiz köpek girişi kapılar yenilenerek ve sürekli çit kontrolü yapılarak engellenmektedir. Ancak çeşitli nedenler ile üyelerimizin sahip olduğu köpeklerin kaçması ile zaman zaman münferit olaylar yaşanmaktadır. Bu konuda üyelerimizin daha dikkatli ve hassas davranması konun çözümüne yardımcı olacaktır.
Personelimiz düzenli olarak poşet istasyonlarına poşet koymaktalar ancak bir şekilde poşetlerin ihtiyaçtan fazlasının alındığı görülmektedir.
Kat Malikleri Kanununa ve Toplu Yaşamı düzenleyen yönetmeliklere göre Toplu yaşam alanlarında sahipsiz hayvan bulunması yasak olup Sahipsiz hayvanların belediyelerin bakım merkezlerine bırakılması gereklidir.
Ancak sitemizde sürekli sayıları artan kedilerin rehabilite etmeden veya sahiplenmeden sadece beslenmeleri yönetimimizi çözümü zor bir sürece sürüklemiştir. Çünkü her hayvan beslendiği yerde yaşama hakkına sahiptir ve ona sağlanan yaşama hakkına onları sahiplenip evine alarak bizler destek olabiliriz.
Son Genel Kurul toplantısında sahipsiz kedilerin kısırlaştırılması için üyelerden gelen talep ile bir bütçe ayrılmış olsa da sokaklarda rastgele yiyecek bırakmak sahipsiz yeni kedilerin sitemize gelmelerine neden olmaktadır. Bu konuda çözüm için önce beslenme alanlarının oluşturulması, sonra bunların toplanıp belediyeye teslim edilmesi gerekmektedir. Bununla birlikte bu konuda üyelerimiz arasında maalesef ortak görüş oluşmamaktadır.
Bir grup üyemiz her ne pahasına sahipsiz kedilerin beslenmeye devam edilmesini ve masrafların site bütçesinden yapılarak bu hayvanların kısırlaştırılmasını ısrarla talep etmektedirler. Oysa çok sayıda üyemiz de hızla artan sahipsiz kedi nüfusunun verdiği zarardan çok rahatsız olmaktadırlar. Yönetim olarak bizler iki görüşün arasında çabalarımızı sürdürüyoruz. Ortak beslenme istasyonu oluşturulmuş olup, sonrasında buradan belediyeye transferi planlanmaktadır. Bu arada kısırlaştırma faaliyetlerinde üyelerimize destek vermekteyiz.
Personelimiz her gün üyelerimizin kapı önüne bıraktığı mavi poşetli veya poşetsiz geri dönüşüm atıklarını alıp yerine boş mavi poşet bırakmaktadırlar. İhtiyaç halinde üyelerimiz ofise bildirdiğinde kendilerine ayrıca mavi poşet yollanmaktadır.
Sitemiz bütçesinden düzenli olarak çöp kutusu satın alınmaktadır. Eskiyen ve kapağı kırılan kutuların değişimi yapılmaktadır. Ancak bu talep, her ev için yılda ancak bir kez aidat bütçesinden karşılanabilmektedir. Üyemiz aynı yıl içinde ikinci çöp kutusunu talep ederse stoklarımızdan verilmekte ancak ücreti kendisine borç kaydedilmektedir.
Personelimiz ayda bir defa çöp kutularını su ile yıkayıp temizlemektedirler.
Bazı evlerin çöplerini açıkta atmalarından dolayı çöplerin suları kutuyu kirletmekte ve ağır kokuya sebep olmaktadır.
Sosyal Konular
İtokent-İzmir servisimiz günün koşullarına uygun olarak günde 3 defa karşılıklı Tek yön bilet bedeli 75,00 TL, kısa mesafe bindi-indi bileti 20,00 TL’dir.
Sosyal tesislerimiz Pazartesi kapalıdır. Haftanın diğer günlerinde aşağıdaki zamanlarda hizmet vermektedirler.
Yaz döneminde
A blok böbrek havuzdaki işletmemiz sabah 08:30 dan gece 23:00 e kadar menüsünde bulunan ürünler ile hizmet vermektedir.
Kış döneminde
08:30-17:30 Turunç kafe hizmet vermektedir.
17:30-23:00 Zeytin restoran menüsündeki yemekler ile hizmet vermektedir.
Yaz ve Kış aylarında Pazar sabahları, 09:30-12:00 arasında Açık büfe Kahvaltı hizmeti verilmektedir.
Taş Evi özel bir aktivite için kiralamak isteyen üyemiz Yönetim Ofisine gelerek rezervasyon formu doldurur ve kredi kartı ile kullanım bedelini(750 TL ) öder. Ayrıca üyemiz kullanım sırasında oluşabilecek hasarlar için bedel ödemeyi peşinen kabul ettiğini beyan eder.
Gündüz veya gece kullanım süresi sınırlandırılmamakla birlikte gece en geç 23:30 da güvenlik görevlisi anahtarı alarak Taş evi kapatmak zorundadır.
Taş ev mutfağında yemek ve kafe servisleri için gerekli araç gereç bulunmakla birlikte üyemizin talepleri ile gerekli ilaveler yapılmaktadır. Bunun dışında gerekli yemek, meşrubat, su vb ihtiyaçlar üyeler tarafından sağlanmaktadır.
Çarşı Toplantı Salonu Kiralama 2000.00 TL
2019 Olağan Genel Kurul’da alınan bir karar ile Havuz başında kiralama ile herhangi bir organizasyon yapılamaz. Ancak üyelerimiz misafirleri ile birlikte, o sırada orada bulunan diğer üyelerimizi rahatsız etmeyecek şekilde kutlama yemeği vb aktiviteyi yapabilirler.
Peyzaj İşleri
Site personelimiz, yazın bahçelerdeki çimlerin düzenli biçilmesi, üyelerimizin temin ettiği ilaçların bahçelerine atılması, sitenin planlı ilaçlamalarının yapılması ve üyenin bahçesinden çıkardığı bitkisel budama atıklarının toplanması gibi rutin işleri yapmaktadırlar.
Üyelerimiz bahçelerinde istedikleri her türlü özel peyzaj işlerini dışarıdan destek alarak yapmaktadırlar.
Bilindiği üzere, bahçelerinde yapılacak ilaçlama ve budama işlerinde, malzemeler üyelerimiz tarafından tedarik edildiğinde site personelimiz tarafından destek verilmektedir.
Bazı üyelerimiz söz konusu ilaçlar büyük kutularda satın alınabildiği için israfın önlenmesini teminen bu tedarik malzemelerinin de bedeli ödenmek şartıyla site yönetimi tarafından karşılanmasını talep etmişlerdir.
Bu talep doğrultusunda bundan böyle bahçelerinde ilaçlama yapılacak üyelerimize ilaçlama ve budama sırasında kullanılan malzemeler bedeli karşılığında site tarafından da temin edilebilecektir.
Bahçe hizmetlerinde ve ortak tesis ve iş makinalarının kiralamasında uygulanacak fiyatlama aşağıda sunulmaktadır.
- Ot ilacı uygulaması. 150 TL/Uygulama
• Bordo bulamacı uygulaması: 250 TL/Uygulama
• Kurt ilacı uygulaması: 250 TL/Uygulama
• Ağaç Budama hizmeti: 250TL/Ağaç
• İş makinası kiralama: 750TL/saat
Siz de sorularınızı yazabilirsiniz...
Üyelerimiz bu sayfada yer alan konular dışındaki sorularını bize aşağıdaki iletişim formu üzerinden iletebilirler.
Farklı konularda bilgi talebi aldığımızda bunlara da SSS başlığı altında yer vereceğiz.